Svaren

när började du bli intresserad av att fota?
Jag tror det var våren-07 som jag började tycka att det var roligt, fotade med min lilla samsung s600 och bilderna så ut såhär.

knep och tips för att bli så duktig som du?
Öva, Öva, Öva. Bara en liten redigering i ps kan göra väldigt stor skillnad på bilden.

har du lärt dig fota själv eller på något annat sätt?
Man kan säga att inprincip allt har jag lärt mig själv.

Hur lång är du?
jag är 164 cm över jordytan.

vad är de två första stegen du gör på ps, efter att ha öppnat upp en bild?
Fotar nästan allt i RAW, så ändrar jag inprincip alltid kontrast och exponering först.

Hej :) Jag har följt din bdb ett tag och nu din blogg. Måste säga att du är en väldigt söt tjej och dina bilder är otroligt fina. Bilden på äpplet är en favorit. Men jag undrar lite, dina svart vita bilder får en sån fin färg? tar du dom så eller ändrar du om dem i något program? för jag tycker inte riktigt jag får den fina svartvita färgen,haha.
Först Tack :) det är ungefär 25% av dom som jag fotar svart/vitt direkt i kameran. Men för att inte få den gråa och "tråkiga"  tonen, så ser jag till att få dom mörka delarna väldigt mörka och tvärtom till dom vita. te.x att jag drar upp intensiteten/kontrasten i bilden.
Kanske en lite dum fråga men vart bor du? :)
Jag bor i den liten stad som heter Oxelösund (ligger i sörmland).
vilka bevakar du på bilddagboken?
Jag har blivit rättså trött på bilddagboken så jag bevakar faktiskt ingen om jag ska vara ärligt, laddar egentligen bara upp bilder där för att det är så många som gillar det.
Favoritbloggar?
Min favoritblogg ju nu är Denise . hennes porträtt bilder är så himla fina.
Vad gör du? Just nu så svarar jag på den här frågan
hur mår du? Jorå bara bra tack.
vad har du gjort idag? Ätit frulle, spelat GH world tour och piano. 
vad ska du göra ikväll? Ikväll ska jag umgås med några kompisar.
Har du en häst? Nej det har jag icke
har du en hund? samma som ovan
har du en katt? samma som ovan
vad har du för mobil? LG KU990

vilka bloggar prenumenerar du på?
Jag prenumerarar på 24 bloggar och orkar inte skriva upp alla här ;)

var får du din inspiration från? :) film, musik..?
Bläddra runt i tidningar, kika runt på nätet och deviantart.
Favorit motiv? porträtt är alltid kul och Roliga random fotoidéer blir nog svaret.
Hur många bloggar läser du per dag? Det har jag ingen aning faktiskt läser dom som har uppdaterat på bloglovin.
Favoritmat? Oxfile, klyftpotatis och någon god sås.

Favorit färg? Blå, rosa, svart och vitt. Inte för att jag tycker att svart och vitt är några färger.


hoppas att jag fick med alla frågorna.

ps. rösta på min Kompis Lisa så blir hon kanon glad.

fina kommentarer








Lisan

taaak pinean <3

2009-07-20 @ 16:28:30
http://griseknoe.blogg.se/
Howie~

Omg, du tar skitfina bilder, följa varann på bloglovin? ^^

2009-07-20 @ 20:21:09
http://howiehamster.bloggg.se
sofia

så duktig du är att fota :>

2009-07-23 @ 17:47:42
http://sofiachelsea.blogg.se/
Jennifer

Shit vad fina bilder du har :D

2009-07-25 @ 19:15:19
http://jennifersumar.blogg.se/
Camilla

Du tar utrolig fine bilder! :)

2009-07-27 @ 17:02:56
http://camillatortilla.wordpress.com
Anonym

åh börjar det inte bli dags för ny frågestund snart? :D

2010-01-07 @ 00:12:20



Namn

Mail (publiceras ej)

Hemsida/Blogg

Din kommentar


bloglovin